Za výborným textem na webu je spousta přípravné práce, kterou, pokud je text skvělý, nezaznamenáte. Všechno začíná analýzou klíčových slov. Na základě této analýzy se text připraví tak, aby byl pro návštěvníky vašeho webu relevantní a přesvědčil je, aby nakoupili právě u vás.
Prostřednictvím sociálních sítí můžeme mířit na správné cílové skupiny a oslovovat je zajímavým a relevantním obsahem...
SEO - magickým slovem - v překladu z angličtiny "search engine optimization" - označujeme způsoby, které mají za cíl, aby se určená internetová stránka zobrazovala na předních místech vyhledávačů, tedy u nás v Čechách primárně na Googlu a Seznamu.
Posledních více než 10 let je mým pracovním prostředím svět internetu, ale až v poslední době jsem si uvědomil, že dělám neustále jednu věc - automaticky hodnotím webové stránky.
Má Váš web zabezpečené připojení pomocí protokolu HTTPS? Internetový prohlížeč Google Chrome mění od července 2018 algoritmus. Z toho důvodu se na některých webech začne zobrazovat upozornění, že jsou stránky nezabezpečené...
V jednom z předcházejících článků jsem nakousl téma analýzy klíčových slov. Slíbil jsem, že se k ní ještě vrátíme a teď ten slib plním...
Analýza klíčových slov je proces, který pomáhá stanovit, jaká klíčová slova /slovní spojení/ zadávají návštěvníci při hledání na internetu - v České republice většinou na Googlu a Seznamu. Zaměřuje se na jejich hledanost a konkurenčnost. Jejím výsledkem je reálný obraz toho, jak daný obor hledají lidé při pohybu v prostředí internetu. Ideálně nám analýza klíčových slov také pomůže rozdělit slova do logických podskupin, což následně využíváme pro návrh struktury nového webu. Analýza klíčových slov je také základním nástrojem při psaní textů na web /copywriting/.
Na začátku třídíme klíčová slova související s analyzovaným oborem, až nám zůstanou výrazy, které jsou pro úspěch webu nejdůležitější. Klasifikační analýza má 4 části:
Nejprve vytvoříme seznam všech výrazů a slovních spojení, která se týkají vašeho podnikání. Pracujeme i se stovkami a někdy dokonce tisíci slov.
Pak zjistíme, které z těchto termínů lidé hledají na Googlu a Seznamu nejvíce, a která naopak ne. Výsledek mnohdy bývá úplně jiný, než byste čekali.
Klíčová slova, která jsou nejvíce frekventovaná, pak rozdělíme do kategorií.
Příklad: U prodejce kabelek* by mohly tyto skupiny vypadat takto:
Nyní se opět zaměříme na chování potenciálního zákazníka a zjistíme, podle čeho váš produkt nejčastěji hledá. Díky tomu pak určíme, které z vytypovaných kategorií budou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější.
*Pozn.: Veškerá data o kabelkách, která zde používáme, jsou pouze hypotetická.
Tak co, pomohlo Vám to lépe se zorientovat v tom, co to analýza klíčových slov vlastně je? Díky za Vaše komentáře...
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář