V jednom z předcházejících článků jsem nakousl téma analýzy klíčových slov. Slíbil jsem, že se k ní ještě vrátíme a teď ten slib plním...
Analýza klíčových slov je proces, který pomáhá stanovit, jaká klíčová slova /slovní spojení/ zadávají návštěvníci při hledání na internetu - v České republice většinou na Googlu a Seznamu. Zaměřuje se na jejich hledanost a konkurenčnost. Jejím výsledkem je reálný obraz toho, jak daný obor hledají lidé při pohybu v prostředí internetu. Ideálně nám analýza klíčových slov také pomůže rozdělit slova do logických podskupin, což následně využíváme pro návrh struktury nového webu. Analýza klíčových slov je také základním nástrojem při psaní textů na web /copywriting/.
Na začátku třídíme klíčová slova související s analyzovaným oborem, až nám zůstanou výrazy, které jsou pro úspěch webu nejdůležitější. Klasifikační analýza má 4 části:
Nejprve vytvoříme seznam všech výrazů a slovních spojení, která se týkají vašeho podnikání. Pracujeme i se stovkami a někdy dokonce tisíci slov.
Pak zjistíme, které z těchto termínů lidé hledají na Googlu a Seznamu nejvíce, a která naopak ne. Výsledek mnohdy bývá úplně jiný, než byste čekali.
Klíčová slova, která jsou nejvíce frekventovaná, pak rozdělíme do kategorií.
Příklad: U prodejce kabelek* by mohly tyto skupiny vypadat takto:
Nyní se opět zaměříme na chování potenciálního zákazníka a zjistíme, podle čeho váš produkt nejčastěji hledá. Díky tomu pak určíme, které z vytypovaných kategorií budou pro úspěch vašeho webu nejdůležitější.
*Pozn.: Veškerá data o kabelkách, která zde používáme, jsou pouze hypotetická.
Tak co, pomohlo Vám to lépe se zorientovat v tom, co to analýza klíčových slov vlastně je? Díky za Vaše komentáře...
A: Republikánská 45, 326 00 Plzeň